Raport o stanie Gminy Stepnica za rok 2022 będzie przedmiotem debaty podczas sesji Rady Miejskiej w Stepnicy w dniu 27 czerwca 2023 roku. Wówczas Radni, oprócz głosowania nad absolutorium dla Burmistrza, będą głosowali w sprawie udzielenia Burmistrzowi wotum zaufania.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgodnie z art. 28 aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym „Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia.” Liczba Mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi maksymalnie 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Zgłoszenia można składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy do dnia 26 czerwca 2023r., do godziny 15.30. Porządek sesji oraz sposób organizacji sesji zostaną podane w odrębnej informacji na stronie BIP https://rada.stepnica.pl/kalendarz-posiedzen